Het is nu 24 sep 2017, 16:08

Bluetooth carkit stopt plots

(alles over Audio/CD/DVD/navigatie en telefonie)

Moderator: Moderators

• Auteur
  • Bericht

tmarcske

5e versnelling

Bluetooth carkit stopt plots

Bericht31 aug 2017, 07:02

Na enkele jaren perfect te kunnen bellen in de M6 (2012), kwam gisteren de verbinding niet meer tot stand. Mijn telefoon kon de auto niet vinden.
Via spraaksturing en via de knoppen op de radio zelf geprobeerd om opnieuw te paren, maar geen succes. Het spraakgestuurd menu stopt regelmatig zomaar ergens en dan kun je weer opnieuw beginnen. En wanneer ik dan bij het verwijderen van een telefoon was, verteld die dame me: verwijderen mislukt...

Misschien iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, voordat ik de accu eraf haal en alle andere instellingen ook kwijt ben? Via Google vind ik alleen dat de BT module wel eens defect kan zijn. Iemand ervaring?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
{Mazda 6 II 2.2d sportswagon '12}
{Ford Galaxy MK3 2.0d Ghia '06 (van de vrouw)}
{Mitsubishi Sapporo 2.4glxi '89 (in de garage)}
{Mazda 626 VI 2.0d station '00 (in Afrika)}
{Mitsubishi Colt C50 1.5glxi Supertop '90 (in heaven)}

Advertentie

Harm2

4e versnelling

Re: Bluetooth carkit stopt plots

Bericht09 sep 2017, 12:12

Ik heb dit ook 1 x gehad: een uur bezig geweest met opnieuw 'paren' van de telefoon. Hij weigerde steeds of het ging halverwege mis, net als bij jou. Auto uitgezet en het de dag erna nog eens geprobeerd. Toen pakte hij hem wel en verliep het vlekkeloos. Sindsdien geen problemen meer. Overigens heb ik het op dag 1 met alleen het contact aan gedaan en op dag 2 met draaiende motor. Of dat enige invloed heeft weet ik niet, maar ik bel sindsdien weer probleemloos.
Mazda 6 II Sportbreak 2.0 GT-M line Stormy Blue (2011)

Keer terug naar Audio/CD/DVD/navigatie/telefonie